Mikromarc Webbsök

90-talister : som medborgare, medarbetare och konsumenter
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Oab : SAMHÄLLS- OCH RÄTTSVETENSKAP
Personnamn
Titel och upphov
  • 90-talister : som medborgare, medarbetare och konsumenter
Utgivning, distribution etc.
  • Studentlitteratur, Lund : 2016
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Annan klassifikationskod
  • Oabkb
  • Oabkba
Upplaga
  • 1. uppl.
Fysisk beskrivning
  • 217 s. : ill.
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning
  • Finns det något som är så centralt i våra tankemönster som generationsbeteende och generationsskillnader? Hur ofta skyller vi inte andras och egna misstag på för hög eller för låg ålder? Individer är för unga eller för gamla för att bli tagna på allvar, för att vara politiker eller för att tycka till på föreningsmötet eller i sociala medier. Alltifrån hur man klär sig och hur man pratar till hur man ser på arbete och karriär förklaras med hur gammal man är. Stämmer stereotyperna med verkligheten? I den här boken lär vi känna 90-talister som medborgare, medarbetare och konsumenter. Boken bygger på flera svenska och internationella studier och ger en rik beskrivning av den grupp människor som är födda under 1990-talet och den uppväxtmiljö som har format dem, men också jämförelser med Generation Y, Generation X och Baby Boomers. Författaren tar upp såväl större samhällsfrågor - såsom ökade klyftor, modernitetens upplösning och konsumtionssamhället - som mer konkreta frågor om hur man kan förstå och samarbeta med 90-talister.
Indexterm - Okontrollerad
Okontrollerad titel
  • Nittiotalister
ISBN
  • 9789144113227
*00009155cam 12202269 a 4500
*00116601
*00520161005133840.0
*008160415s2016    sw a|||e     |00| 0 swe c
*020  $a9789144113227 $qinbunden
*035  $a(BOKR)9789144113227
*035  $a(SE-LIBR)19413455
*08204$a305.235 $223/swe
*084  $aOabkb $2kssb/8
*084  $aOabkba $2kssb/8
*1001 $aParment, Anders$0267711
*24510$a90-talister : $bsom medborgare, medarbetare och konsumenter / $cAnders Parment
*250  $a1. uppl.
*260  $aLund : $bStudentlitteratur,$c2016
*300  $a217 s. : $bill.
*520  $aFinns det något som är så centralt i våra tankemönster som generationsbeteende och generationsskillnader? Hur ofta skyller vi inte andras och egna misstag på för hög eller för låg ålder? Individer är för unga eller för gamla för att bli tagna på allvar, för att vara politiker eller för att tycka till på föreningsmötet eller i sociala medier. Alltifrån hur man klär sig och hur man pratar till hur man ser på arbete och karriär förklaras med hur gammal man är. Stämmer stereotyperna med verkligheten? I den här boken lär vi känna 90-talister som medborgare, medarbetare och konsumenter. Boken bygger på flera svenska och internationella studier och ger en rik beskrivning av den grupp människor som är födda under 1990-talet och den uppväxtmiljö som har format dem, men också jämförelser med Generation Y, Generation X och Baby Boomers. Författaren tar upp såväl större samhällsfrågor - såsom ökade klyftor, modernitetens upplösning och konsumtionssamhället - som mer konkreta frågor om hur man kan förstå och samarbeta med 90-talister.
*653  $aUngdomar
*653  $aKöpvanor
*653  $aLivsstilar
*653  $aUngdomskultur
*653  $aGeneration X
*653  $aYoung people
*653  $aGenerations
*653  $aIntergenerational relations
*653  $aConsumption
*698  $5R $a201621 $bSOCIALA FRÅGOR
*7400 $aNittiotalister
*852  $cOab : SAMHÄLLS- OCH RÄTTSVETENSKAP
*900  $6100 $aHallström, Anders, $d1972- $uParment, Anders, $d1972-
*950  $6650 $aUnga personer $uUngdomar
*950  $6650 $aUngdom $uUngdomar
*950  $6650 $wh $aArbetarungdomar $uUngdomar
*950  $6650 $wh $aBrott mot ungdomar $uUngdomar
*950  $6650 $aElever som avbryter studierna $wh $uUngdomar
*950  $6650 $wh $aGroupies $uUngdomar
*950  $6650 $aInvandrarungdomar $wh $uUngdomar
*950  $6650 $aHIV-positiva ungdomar $wh $uUngdomar
*950  $6650 $aHomosexuella ungdomar $wh $uUngdomar
*950  $6650 $aJudiska ungdomar $wh $uUngdomar
*950  $6650 $aKristna ungdomar $wh $uUngdomar
*950  $6650 $wh $aMissanpassad ungdom $uUngdomar
*950  $6650 $aMuslimska ungdomar $wh $uUngdomar
*950  $6650 $aRomska ungdomar $wh $uUngdomar
*950  $6650 $aSamiska ungdomar $wh $uUngdomar
*950  $6650 $aScouter $wh $uUngdomar
*950  $6650 $wh $aScoutrörelsen $uUngdomar
*950  $6650 $aTonåringar $wh $uUngdomar
*950  $6650 $aUnga föräldrar $wh $uUngdomar
*950  $6650 $aUnga vuxna $wh $uUngdomar
*950  $6650 $aUngdomar i städer $wh $uUngdomar
*950  $6650 $aUngdomar med synskada $wh $uUngdomar
*950  $6650 $aUngdomar med funktionsnedsättning $wh $uUngdomar
*950  $6650 $aUngdomar och Internet $wh $uUngdomar
*950  $6650 $aUngdomar och teknik $wh $uUngdomar
*950  $6650 $aUngdomar och pornografi $wh $uUngdomar
*950  $6650 $aUngdomar och radio $wh $uUngdomar
*950  $6650 $wh $aUngdomar och sexualitet $uUngdomar
*950  $6650 $aUngdomar och tv $wh $uUngdomar
*950  $6650 $aUngdomar och våld $wh $uUngdomar
*950  $6650 $aUngdomar och äldre $wh $uUngdomar
*950  $6650 $aUngdomar på landsbygden $wh $uUngdomar
*950  $6650 $aUngdomar som företagare $wh $uUngdomar
*950  $6650 $aUngdomsbrottslingar $wh $uUngdomar
*950  $6650 $aUngdomsspråk $wh $uUngdomar
*950  $6650 $aSocialt arbete med ungdomar $uUngdomar
*950  $6650 $aStress hos ungdomar $uUngdomar
*950  $6650 $aVåld mot ungdomar $uUngdomar
*950  $6650 $aKonsumtionsvanor $uKonsumtion
*950  $6650 $aKonsumtionssamhället $uKonsumtion
*950  $6650 $aPrivat konsumtion $uKonsumtion
*950  $6650 $aKonsumtionsvanor $uKonsumtion
*950  $6650 $wg $aEfterfrågan (ekonomi) $uKonsumtion
*950  $6650 $wh $aDelningsekonomi $uKonsumtion
*950  $6650 $wh $aKöpkraft $uKonsumtion
*950  $6650 $wh $aLivsmedelskonsumtion $uKonsumtion
*950  $6650 $wh $aOffentlig konsumtion $uKonsumtion
*950  $6650 $wh $aRansonering $uKonsumtion
*950  $6650 $wh $aShopping $uKonsumtion
*950  $6650 $wh $aVårdkonsumtion $uKonsumtion
*950  $6650 $aKonsumenter $uKonsumtion
*950  $6650 $aKöpvanor $uKonsumtion
*950  $6650 $aUngdomskulturen $uUngdomskultur
*950  $6650 $aCyberpunk $wh $uUngdomskultur
*950  $6650 $aGoth $wh $uUngdomskultur
*950  $6650 $aMods $wh $uUngdomskultur
*950  $6650 $aPopkultur $wh $uUngdomskultur
*950  $6650 $aPunkare $wh $uUngdomskultur
*950  $6650 $aGenerationsrelationer $uRelationer mellan generationer
*950  $6650 $wg $aGenerationer $uRelationer mellan generationer
*950  $6650 $wg $aMänskliga relationer $uRelationer mellan generationer
*950  $6650 $wh $aBarn och vuxna $uRelationer mellan generationer
*950  $6650 $wh $aGenerationsklyftor $uRelationer mellan generationer
*950  $6650 $wh $aGenerationskonflikter $uRelationer mellan generationer
*950  $6650 $aGenerationsskiften $uRelationer mellan generationer
*950  $6650 $aSociala förhållanden $xhistoria $uSociala förhållanden
*950  $6650 $aUtsatthet $wh $uSociala förhållanden
*950  $6650 $aLevnadsförhållanden $uSociala förhållanden
*950  $6650 $aSamhällsförändring $uSociala förhållanden
*950  $6650 $aSocialhistoria $uSociala förhållanden
*950  $6650 $aSocial förändring $uSociala förhållanden
*950  $6650 $aSociologi $uSociala förhållanden
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
Ex1Tillgängligt Timrå gy-skola Oab : SAMHÄLLS- OCH RÄTTSVETENSKAP